Adakah ini BLOG?

ok.. snanye aku xtau ye.. ni blog atau ape2.. aku pakai hentam je..
aku merasekan aku nk ade blog.. so ini blog aku..
tp sbenanye aku xtau pon blog tu ape.. aku tgk org lennye blog lebey kurg tmpt dorg nk tulis2 la.. so, ni tempat tulis2 aku.. almaklum la..pokok asek kene tebang je kalau kite dok beli buku.. so, bole 2lis kat snie, aku pon tulis la.. tp aku xnamekan ni blog.. aku namekan ini, "BUKU CONTENG - CONTENG"..

Tuesday, February 23, 2010

salah tafsir



Meor mule merasakan sesaknya hidup di kampung.. Dengan pendapatan yang 'bile pagi makan roti canai, petang makan goreng pisang' membuatkan Meor berazam untuk mencari tempat yang lebeh baik..


*******************

Semua keperluannya untuk berhijrah telah siap.. "Meor pergi dulu ye mak".. itulah ucapan terakhir Meor kepada ibunya sebelum dia berhijrah..

********************

Di tengah bandaraya yang penuh sesak, bangunan tinngi tersegam megah.. Meor hanya tersenyum memikirkan masa hadapannya yang akan berubah.. "Zack, aku da sampai.. ambil la aku"..tidak sabar rasanya Meor akan berjumpa sahabatnye yang sudah berjaya.. pasti hidup mewah di bandaraya..

*******************

"ape r zack..duk dah tengah bandar dah.. tp ape pasal umah ko nie macam umah kampung".. Zack hanye buat tidak tahu sahaja sambil menghempas badannya ke atas tilam..




No comments:

Post a Comment