Adakah ini BLOG?

ok.. snanye aku xtau ye.. ni blog atau ape2.. aku pakai hentam je..
aku merasekan aku nk ade blog.. so ini blog aku..
tp sbenanye aku xtau pon blog tu ape.. aku tgk org lennye blog lebey kurg tmpt dorg nk tulis2 la.. so, ni tempat tulis2 aku.. almaklum la..pokok asek kene tebang je kalau kite dok beli buku.. so, bole 2lis kat snie, aku pon tulis la.. tp aku xnamekan ni blog.. aku namekan ini, "BUKU CONTENG - CONTENG"..

Saturday, January 9, 2010

masih ade peluang

Kepada mereka,
jgn la kita nk blagak kite terrer o pndai..
kite adelah dr mereka..

kepada mereka,
xpayah r kite nk cite letup..
kalau buatnye pon xjugak..

kepada mereka,
jgn la kite nk skolahkan dorg..
mentang2 pelajaran kite melebihi dorg..
tp, ttp bodo jugak..
skola tggi2 tp bodo, buta mata, buta hati..

kepada mereka,
kite seharusnya berbakti..
ikut kata..
jgan jd macam "mncurah air didaun keladi"..
msok kiri kua kanan..
awat? igt da bagus sgt??

tp bile kita sdar akan silap kita slama ini,
dan mereka maseh sudi memberi peluang kepada kita,
maka, manfaatkanlah..
jgn diulangi ksilapan smalam..

No comments:

Post a Comment